> Travian | Najlepsze z gier!

Travian

Rzymianie, Galowie czy Germanie - którą nacje wybierzesz aby stać się potęgą na arenie międzynarodowej? Każdy naród charakteryzują odmienne zdolności. My polecamy Ci Rzymian, bo są świetni na początek - elitarne jednostki wojskowe w połączeniu z wieloletnim doświadczeniem w budownictwie czynią ich narodem zdolnym do podboju całego świata.


Rzymianie są bardzo zdyscyplinowani, mogą w tym samym momencie budować budynki w centrum osady oraz rozbudowywać pola, lasy lub kopalnie żelaza i gliny. Mają 3 rodzaje piechoty, 3 kawalerii (w tym Equites Legati – zwiadowcy), 2 typy machin wojennych i 2 rodzaje jednostek politycznych (konsul i osadnik). Mają najlepszą obronę przed piechotą spośród wszystkich narodów, jednak przed kawalerią bronią się najsłabiej. Początkowo ich rozwój jest trudny ze względu na wysokie koszty jednostek oraz niedużą ilość surowców, jaką mogą unieść handlarze, jednak w późniejszym etapie gry Rzymianie uzyskują przewagę nad innymi nacjami. Mogą także jako jedyna nacja wybudować wodopój (v3.5), przyspieszający szkolenie kawalerii oraz zmniejszający zapotrzebowanie kawalerii na zboże.


Galowie są urodzonymi jeźdźcami, ich oddziały są najszybsze w grze, co pozytywnie się odbija też na handlarzach, którzy są najszybsi w całej grze. Galowie posiadają bardzo dobrą obronę zarówno przed piechotą jak i przed kawalerią. Większość osób twierdzi, że Galowie to nacja defensywna, co nie jest do końca prawdą, gdyż posiadają oni jednostki mocne w ataku (Miecznik, Grom Teutatesa, Haeduan). Mają 2 rodzaje piechoty i 4 kawalerii (w tym tropiciele) i 2 typy machin wojennych oraz 2 rodzaje jednostek politycznych (herszt i osadnik). Tylko oni mogą zbudować trapera, dzięki któremu stawiają pułapki w osadzie. Ponadto ich kryjówka ma podwójną pojemność.

Germanie to nacja ofensywna, mająca wyjątkowo tanie i szybko rekrutowane jednostki. Na początku gry często zyskują przewagę, ze względu na dużą siłę ataku i niski koszt produkcji ich pierwszej jednostki – pałkarza, a ich handlarze mogą unieść więcej surowców niż inni. Nie są jednak zdyscyplinowani i dlatego poruszają się dużo wolniej. Ponadto mają słabszą obronę niż Rzymianie i Galowie. Ich oszczepnicy dobrze radzą sobie z kawalerią, jednak Germanie mają najsłabszą ze wszystkich nacji obronę przeciw piechocie. Germanom bardziej opłaca się atak niż obrona, dlatego lepiej używać ich do celów ofensywnych. Nacja ta ma 4 rodzaje piechoty (w tym zwiadowcy), 2 kawalerii, 2 typy machin wojennych i 2 rodzaje jednostek politycznych (wódz i osadnik). Kryjówki chronią 80% pojemności przed atakami Germanów (w wersji 3.5, wcześniej 66%).


Natarzy to najpotężniejsza nacja broniąca Cudu Świata pod koniec gry. Nacja niedostępna dla graczy. Sterowana przez komputer.

Natura to nacja niedostępna dla graczy, ich jednostki, tj. zwierzęta mają za zadanie wyłącznie obronę opuszczonych dolin przed napaściami. Przejęcie opuszczonej doliny zwiększa produkcję surowców. Gracze posiadający większą ilość wojska poprzez atakowanie natury "szkolą bohatera", czyli zdobywają dla niego punkty doświadczenia. Naturę można atakować tylko dzięki opcji "grabież". Po wprowadzeniu wersji 3.1 i nowszych zrobiono wyjątek i każdy gracz wypełniając zadania z Samouczka w nagrodę dostaje 1 szczura – jednostkę natury, którym nie może jednak dysponować.

0 komentarze:

Prześlij komentarz